نقد فرقه ضاله اکنکار

فراماسونی_یهود_شیطان پرستی

فراماسونی_یهود_شیطان پرستی

نقد فرقه ضاله اکنکار

 از آموزه‌های این فرقه می‌توان به برقراری رابطه عشقی بین زن و مرد اشاره کرد که به ازدواج عرفانی دختر و پسر نامحرم ختم می‌شود.این یکی از مهمترین تمرین‌هایی که پیوسته در جلسات پارتی این فرقه صورت می‌گیرد و موجب شده تا جذابیت این گروه بین قشر جوان روزافزون شود.



فرقه «اکنکار» که با الهام از آموزه‌های عرفان شرقی، بالاخص فرقه هندی نزدیک به بودیسم و آموزه‌های شبه‌عرفان سرخپوستی در آمریکا شکل گرفته، چند سالی است در ایران ترویج و تبلیغ می‌شود. 

به گزارش "خدمت"؛ آتی نوشت: «اک» به معنای ارتباط با خدا می‌باشد و پیروان آن می‌کوشند تا همکار خدا شده و روح را به شاهراه مستقیم ارتباط با خدا هدایت کنند. آموزش‌ها و تمرینات اکنکار بر دو ویژگی روح مقدس یعنی نور و صوت تاکید دارد و توسط این آموزش‌ها تلاش می‌کنند با نور و صوت خداوند ارتباط برقرار کرده و آن را ببینند و بشنوند(!). 

اعضای این فرقه تنها راه خداشناسی را طی‌الارض (سفر روح در زمان و مکان) دانسته و در مسیر کمال خویش یک رهبر روحانی به نام «ماهانتا» دارند که وظیفه هدایت پیروان را برعهده داشته و دیدار او بزرگترین افتخار طرفداران این فرقه تلقی می‌شود. هم اکنون رهبر این فرقه شخصی به نام «هارولد کلمپ» است که از طریق ایمیل با سران این فرقه در سراسر دنیا ارتباط دارد. 

شایان ذکر است که برای عضویت در این گروه می‌بایست یک ID دریافت کرد که در مراحل گوناگون نیز نیاز به پرداخت هزینه است. 

*اکنکار در ایران 
در ایران هم چند سالی است که پس از مطرح شدن کتب توئیچل ونیز با توجه به درآمد بالای مدیران این فرقه ضاله بسیاری تحریک به سوءاستفاده از جوانان از طریق این فرقه کرده و موسساتی را برای ترویج این فرقه راه‏اندازی کردند. 
اساسی‌ترین کاری که این موسسات در جذب جوانان به این فرقه انجام می‌دهند، برپایی پارتی‌هایی در سراسر ایران است که در این جلسات انواع مواد مخدر و داروهای روانگردان از جمله حشیش برای رفتن به حالت عرفانی و رسیدن به مدارج معنوی سِرو می‌شود. 

از آموزه‌های این فرقه می‌توان به برقراری رابطه عشقی بین زن و مرد اشاره کرد که به ازدواج عرفانی دختر و پسر نامحرم ختم می‌شود.این یکی از مهمترین تمرین‌هایی که پیوسته در جلسات پارتی این فرقه صورت می‌گیرد و موجب شده تا جذابیت این گروه بین قشر جوان روزافزون شود. 

علی‏رغم اینکه شناساندن چهره واقعی این فرقه، پرده‏برداری از نیت شوم آنها در سردرگمی جوانان و تقبیح تماس با این گروه می‌تواند نقش اساسی در ارتقاء سطح اطلاعات افراد جامعه نسبت به این موضوع داشته باشد متأسفانه شاهد این مطلب هستیم که پایگاه‏های اطلاع‏رسانی این فرقه مشمول قانون فیلترینگ نبوده و به دلیل تبلیغات گسترده به راحتی در سایت‏های اینترنتی قابل دسترس و عضوگیری است. 

گفتنی است؛ مترجم کتاب‌های فرقه اکنکار در ایران چندی پیش فوت کرد ولی شاگرد او فرقه TSM را در کشور راه‌اندازی کرده‌است. 

* نقد اکنکار 
ـ سفر روح که مهمترین اصل عرفان اکنکار است همان خلع بدن یا موت اختیاری است 
ـ این مرحله در عرفان اسلامی پائین‏ترین مرحله سالک است. 
ـ نور و صوت محور اصلی اکنگار است و چیزی جدیدی محسوب نمی‏شود. 
ـ عرفان اکنکار مستقل نبوده و با عرفان‏های هندی آمیخته است. 
ـ در این آئین هیچ جایگاهی برای خدا وجود ندارد. 
ـ فقط سخن از بهشت است و ارتباطی با خدا ندارد و معتقدند جهنم توسط کلیسا اختراع شده تا بشریت را از قتل و خونریزی نجات داده و به تمدن سوق دهد.

منبع سایت خبری تحلیلی خدمت

 



برچسب‌ها:
+ نوشته شده در  یک شنبه 26 آذر 1391برچسب:,ساعت 4:1  توسط فرزاد